Шість змін у порядку організації інклюзивного навчанн
інклюзивне навчання
Шість змін у порядку організації інклюзивного навчання, про які має знати завуч
Уряд спростив умови організації інклюзивного навчання. Постановою КМУ від 26.04.2022 № 483 затвердив зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Про ті зміни, які має знати заступник директора школи, розповідаємо в публікації
ДО ТЕМИ:
Нормативно-облікова документація асистента вчителя: яку вести та як оформлювати
Корекційно-розвиткове заняття з дитиною, що має порушення слуху: шість етапів роботи
Зняли норму про граничну кількість дітей в інклюзивних класах
Граничну кількість дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в інклюзивних класах або групах не застосовують. Заклад освіти не може відмовити в організації інклюзивного навчання та створенні інклюзивної групи чи класу.
Дозволили змішану форму здобуття освіти
Можна застосовувати змішану форму здобуття освіти в інклюзивних класах закладу загальної середньої освіти. «У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можливе застосування дистанційно-очної (змішаної) форми здобуття освіти».
Конкретизували перелік осіб, які працюють з учнями з ООП
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги чи допомогу можуть надавати фахівці інклюзивно-ресурсних центрів і педагогічні працівники закладу (якщо учасники освітнього процесу перебувають у безпеці).«Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводять фахівці із числа педагогічних працівників закладу освіти, педагогічні працівники, вчителі-дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог), яких ввели до штату закладів освіти відповідно до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти та/або додатково залучені фахівці, з якими заклад освіти або відповідний орган управління у сфері освіти укладають цивільно-правові договори».
Дозволили подавати копії документів
До закладу освіти можна подавати копії документа, що посвідчує особу, а також висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (за наявності).«У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для організації інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами (зокрема з числа тих, що вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) внаслідок збройної агресії Російської Федерації) до закладу освіти подаються копії документа, що посвідчує особу (в разі наявності) та висновку».
Додали норму про онлайн-засідання команди психолого-педагогічного супроводу
Засідання команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти можуть проходити в режимі онлайн або у змішаному очно-дистанційному форматі.
Розширили пункт про інклюзивні міжкласні групи
У закладі освіти можна формувати тимчасові інклюзивні міжкласні групи. «Кількість учнів в інклюзивній міжкласній групі повинна становити не більше дванадцяти. На період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть формуватися тимчасові інклюзивні міжкласні групи».