П’ять порад педагогу для ефективної дистанційної роботи
П’ять порад педагогу для ефективної дистанційної роботи
1
Оберіть інструменти
Визначтеся, як будете проводити онлайн-уроки, консультації, комунікувати з учнями. Можете створити власний блог, сайт, чат, використовувати месенджери чи спеціальні платформи.
Поширені веб-ресурси для дистанційного навчання:
- Moodle — moodle.org;
- Google Classroom — classroom.google.com;
- Zoom — zoom.us;
- Classtime — classtime.com/uk;
- ClassDojo — classdojo.com/uk-ua тощо
2
Складіть план
Сплануйте дистанційну роботу. Впишіть у план час на уроки та консультації в режимі онлайн. Визначте, як і коли ви будете підтримувати зворотний зв’язок з учнями та їхніми батьками. Запропонуйте разом спланувати спільну роботу за такими пунктами:
- тема та завдання;
- час для зворотного зв’язку;
Під час зворотного зв’язку відзначайте успіхи, щоб зберегти мотивацію, давайте поради, хваліть, коли учень сам знаходить у себе помилки.
- рекомендовані дата і час початку роботи над завданням та терміни його виконання;
- посилання на навчальні матеріали та інструкції;
- час на перевірку роботи.
3
Підтримуйте старання учнів
В умовах дистанційного навчання чимало матеріалу учні вивчають самостійно. Важливу роль відіграє формувальне оцінювання. Підтримуйте пізнавальний інтерес учнів та не забувайте позитивно їх мотивувати.
4
Враховуйте вікові особливості учнів
Коли створюєте навчальні матеріали, враховуйте вікові особливості ваших учнів. Під час дистанційного навчання варто скеровувати роботу школяра, допомагати самостійно розбиратися з тим, що він знає і вміє. Пам’ятайте, що учні довше опрацьовують матеріал, коли працюють самостійно. Перегляньте обсяг домашніх завдань.
5
Використовуйте інтерактивні навчальні матеріали
Використовуйте інтерактивні навчальні матеріали, які містять відео, текст, зображення, презентації, тести тощо. Сучасні діти засвоюють 20% з того, що бачать, 50% з того, що бачать і чують. Завжди більш виграшними є ілюстровані онлайн-уроки, що спонукають дитину до співтворчості, пошуку, дають їй роль дослідника. Завдання вчителя — зробити матеріал максимально доступним, цікавим, наочним і таким, що буде надихати на пізнання.
За матеріалами журналу "Заступник директора школи"