Школа педагогічної майстерності
Особливе місце в підвищенні педагогічної майстерності вчителів посідають відкриті уроки. Вони допомагають колективно визначити і на конкретних прикладах показати, які методи, прийоми і педагогічні засоби доцільно використати при вивченні найбільш складних тем програми, як краще використати на уроках технічні засоби навчання , як при мінімальних затратах навчального часу досягти ефективного засвоєння учнями нового навчального матеріалу та предметних компетентностей.
Тому для всіх молодих і недостатньо досвідчених педагогів відвідування відкритих уроків у кращих вчителів є справжньою школою педагогічної майстерності. Безсумнівну користь приносять такі уроки не тільки тим, хто їх відвідує, але і тим, хто їх проводить. Тому доброю традицією в Полянській громаді стало взаємовідвідування уроків у колег того чи іншого циклу. Так, протягом першої половини грудня досвідом своєї роботи поділились вчитель української мови та літератури Родниківської гімназії Матушак Я.І., вчителі початкових класів Родниковогутської початкової школи Лізанець Н.Ю.. Пічкар Е.Є., та Плосківського ліцею Сегеді Л.В. Надзвичайно цікаво було спостерігати за уроком математики в 1 кл.( вч. Лізанець Н.Ю.). Він був не просто вдалий, а надзвичайно цікавий та захоплюючий. Ті 35 хвилин пролетіли, як мить. Жодна дитина не мала часу на інші справи, всі були задіяні та активні. Хотілося б, щоб таких уроків у школі було якомога більше. Урок математики у 4 класі (вч.Пічкар Е.Є.) вразив умінням дітей працювати самостійно, що вказує на систематичну роботу вчителя в цьому напрямку. Діти не тільки із захопленням брали участь у роботі, але й демонстрували реальні знання. Не менш вдалим був урок української літератури в 7 класі (вч.Матушак Я.І.). Він пройшов «на одному подиху». Вчителька працювала, як то кажуть, «на всі 100%». Діти весь урок були ніби зачаровані та із задоволенням співпрацювали з учителем. Саме на цьому уроці ми побачили, що означає по-справжньому володіти увагою дітей. На уроці української мови в 4 класі (вч.Сегеді Л.В.) було реалізовано різноманітні методи навчання та форми роботи, що сприяло кращому засвоєнню учнями навчального матеріалу та активній роботі на уроці.
З метою зосередження на оцінці відвіданих уроків, виявленні плюсів і мінусів та їхніх причин, а також з метою економії часу, кожному вчителю було запропоновано зробити самоаналіз уроку, що дало можливість порівняти задум і реальний хід уроків, а отже, дати їм конкретні поради та взяти щось особливе у свою педагогічну скарбничку. Тож, дякуємо вчителям, які не тільки показали свою майстерність, але й щиро та відверто поділилися своїм досвідом.
Гаврилюк А.