Відділ освіти, молоді та спорту , у справах дітей, культури, туризму та зовнішніх зв'язків Полянської сільської ради Свалявського району Закарпатської області

Організовуємо роботу з кадрами. Як переконати педагогів використовувати дистанційні технології навчання

 

Працювати й навчати дітей дистанційно — уміння сьогодення, а не майбутнього. Та є педагоги, які кажуть: «Проводити уроки віддалено? Не бачити очей учнів? Як же я їм поясню, допоможу?». У статті — поради, які допоможуть навернути таких педагогів на шлях істинний використовувати дистанційні технології навчання

До пандемії про дистанційні технології навчання та роботи — більше говорили, менше застосовували. Нині без комп’ютерів та інтернету в освітньому процесі не обійтися, як і без педагога, який уміє навчати дистанційно. Педагоги, які не вміють працювати та навчати дистанційно, відмовляються робити це.

Своє небажання можуть пояснювати тим, що:

  • не мають необхідного обладнання, швидкого інтернету або відповідних знань;
  • робота з дистанційними технологіями — нові обов’язки, яких немає в посадовій інструкції, і виконувати вони їх не повинні.

Як спонукати педагогів використовувати дистанційні технології — читайте далі.

Дистанційна форма навчання передбачає доступ до інтернету, технічне забезпечення — комп’ютер, планшет, смартфон тощо в усіх учасників освітнього процесу, а також те, що педагоги володіють технологіями дистанційного навчання.

Поясніть, що дистанційна робота — не нова функція

Педагогічні працівники зобов’язані, зокрема:

  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність.

Це визначено пунктом 2 статті 54 Закону України «Про освіту».

Поясніть працівникам, що робота з комп’ютером і програмами для дистанційного навчання — не додаткові обов’язки, а новий спосіб виконувати свою роботу, коли очно взаємодіяти з дітьми неможливо. Обговоріть з педагогами зміну форми навчання.

Організовувати освітній процес — компетенція керівника закладу освіти. Дистанційну роботу запроваджуйте наказом. Зазначте в документі основні положення рекомендацій МОН та конкретизуйте кожний пункт, враховуючи специфіку закладу освіти.

В умовах карантину вчителі працюють з учнями, які перебувають удома, шляхом використання технологій дистанційного навчання з урахуванням матеріально-технічних можливостей закладу освіти (лист МОН «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину» від 23.03.2020 № 1/9-173).

Забезпечте обладнанням

Педагоги можуть відмовлятися від дистанційних занять чи роботи, бо, наприклад, у них немає швидкого інтернету або техніки. Тому забезпечте працівників необхідним обладнанням для дистанційної роботи, якщо маєте таку можливість. Якщо можливості немає, розглядайте кожен випадок індивідуально. Педагог, у якого вдома слабкий інтернет, може виконувати методичну роботу або консультувати батьків в чаті або по телефону.

Наголосіть, що якщо педагоги не мають можливості працювати вдома, вони можуть прийти до закладу і проводити уроки з учнями дистанційно, працюючи у комп’ютерному класі.

На території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено «червоний» рівень епідемічної небезпеки, додатково до протиепідемічних обмежень, передбачених для «зеленого», «жовтого» та «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки, забороняється відвідувати заклади освіти здобувачам освіти (пп. 2 п. 15 постанови КМУ «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 22.07.2020 № 641). Отже, заборонено відвідувати заклади освіти лише здобувачам освіти, тобто учням.

Поясніть педагогам, що вони не мусять працювати цілодобово і мають дбати про себе, щоб не допустити професійного вигорання й перевтоми. Для цього запропонуйте їм скласти графік роботи під час дистанційного навчання.

Орієнтовний графік роботи педагога

9:00–10:00 — підготовка та розміщення навчальних матеріалів на платформі.

10:00–13:00 — проведення уроків (з використанням обраної платформи та інструментів дистанційного навчання)

13:00–14:00 — 5—10-хвилинні онлайн-консультації (індивідуальні або в малих групах, перевірка творчих завдань, самостійної роботи тощо)

15:00 — підготовка до наступного робочого дня

Організуйте навчання працівників

Якщо працівники не вміють працювати з комп’ютером чи програмами, організуйте для них навчання. Наприклад, якщо наради ви проводите в Zoom, а дистанційні уроки — в Skype, то працівники мають опанувати саме ці програми.

Поцікавтеся у педагогів, яка їм потрібна допомога, щоб навчитися працювати з тією чи тією програмою. Щоб запобігти хаосу та нарікань, призначте відповідальну особу, координатора, який керуватиме організацією дистанційного навчання. Попросіть працівника, який знається на інтернет-технологіях, провести для колективу заняття. Можна написати покрокову інструкцію зі скріншотами та після заняття роздати її педагогам.

Дистанційне навчання дасть результати, лише якщо буде посильним для всіх учасників освітнього процесу.

Порадьте педагогам провести пробні уроки з колегами, скласти графік онлайн-зустрічей з учнями, створити групу або спільноту з учнями в зручному месенджері та повідомити про дату і час занять.

Щоб педагоги розвивали свою обізнаність в організації дистанційного навчання, запропонуйте їм переглянути відеоуроки чи пройти безплатні курси, підкажіть корисні посилання, за якими педагоги дізнаються більше, як організувати дистанційне навчання.

Корисні посилання для педагогів, як організувати дистанційне навчання.

АЛЛА ДАВИДОВИЧ, головний спеціаліст відділу взаємодії з місцевими органами влади головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України

За матеріалами журналу "Практика управління закладом освіти"



« повернутися до списку новин